Thursday, 14 February 2013

biar Atas je yang tahu.

kau tau apa perasaan aku bila kau kata
"awak tak ada hak nak marah saya"

kau tau apa perasaan aku bila kau kata
"aku bukan lagi sesape bagi kau"

kau tau apa perasaan aku?
kau jawab: "entah, tak pernah tau. saya kan jahat"

aku jawab

"ha, tak apa. biar Atas je yang tahu"

Friday, 1 February 2013

malas nak layan

aku suka tipu orang dengan gelak tawa aku yang kononnya aku memang bahagia hidup macam ni.
tapi sebenarnya, hati aku ni sakit sangat dengan semua perbuatan orang sekeliling aku.
yang pernah sayang aku pun "awak ni kenapa? malas dah nak layan. kbai" katanya.
2minggu kau pun diam, malas nak layan kan..
pernah jugak aku mengadu kat kawan aku, aku kata aku tak pernah jumpa orang se'busy kau
kawan aku kata, 'hmm.. biasalah, org malas nak layan memang cakap macam tu.
aku pun tipu dia yang aku kata aku tak kesah. padahal....
hm. kau sihat tak? kau busy lagi ke? kau tau tak aku dekat sini macam mana? kau tak tanya aku pun.
dulu kau kata kau tak abaikan aku, tapi 2minggu dah kau abaikan aku. kalau kau perlukan aku, kau tak macam ni. aku tahu org busy dengan malas nak layan ni lain. aku lagi busy dari kau, tapi aku cari masa untuk kau jugak. sabtu ahad pun kau busy? *pelik 
hm. kalau orang yang selalu sabar ni lah lagi Allah nak uji dia. *aku baca satu artikel ni.
cukuplah, biarlah aku saja yang kena macam ni, jangan kau buat dekat orang lain yang tak bersalah.
-malas nak layan. kbai-