Saturday 27 April 2013

manusia mana sempurna

hoi tongong! bangun! ini mimpi. dia takkan balik. -setan membisik
kata aku, dia perlukan masa dan dia akan balik.

hoi bodoh! bangun! mana dia??? tak balik pon! -setan membisik lagi
kata aku, dia perlukan masa, mungkin belum cukup lagi. sabar

hoi buta! masa apa lagi dia mahu?? dia dah ada yg baru! -setan masih membisik
kata aku, belum cukup. penat mungkin.

hoi bangang! penat apa?? masa kau ada saja untuk dia- setan marasuk membisik lagi

kata aku....sudahlah.. aku manusia, aku sama macam dia, tidak sempurna. aku taknak jadi hakim mejatuhkan hukuman sesuka hati. siapa mahu jadi peguam bela kalau semuanya menjadi hakim.
aku rela kalau dia biarkan aku, bukan aku ingin mungkin sampai sini, mungkin salah aku dia buat begini
sudahlah.. aku bahagia *mungkin* lihat dia bahagia. jangan kau ganggu aku lagi setan. engkau selalu merosakan fikiran aku. nyah kau dari rasuk fikiran ku!!
celaka!


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.