Tuesday 6 November 2012

pahit rasanya

dibaca perbualan kita 2345 bilangannya.
dari manis ke pahit, dari pahit kemanis
di akhiri dengan pahit rasanya..
adakah itu kau?
aku tau itu bukan kau.
tapi kau jadikan itu kau.
adakah salah aku?
ya, salah aku sampai membuat kan ego kau tersasar dari garisan
memang kita manusia kadang kadang perlu mengalah
tapi aku sudah puas mengalah..
mana kau..? mana?
masih bermain lari lari?
aku sudah penat menggagah tulang rusukku.
yang di pijak, di henyak, di cantas sehingga berkecai sepai, terpecah belah..
penat aku mengejarmu..
takkan ada apa yang mampu buat kau pulang, bila sudah tiada rasa bikinlah apa tetap kau terbang..
kini aku rehat untuk seketika untuk melihat sehingga mana kau mahu berlari..

ya, aku maafkan kau.. jangan di takut..
mana wujud sempurna pada manusia..
aku kini,
perlu tabah
perlu gagah
usah resah
usah goyah..

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.